Kultapiste logotype

Ota yhteyttä: 09 - 3158 1635 tai E-mail

Puhelinajat Ma - Pe: 11:00 - 15:00, Lounastauko: 13:00 - 14:00

Vastauksia yleisimpiin kysymyksiin

  • Ostatteko hopeaa?

    Voimme ostaa hopeaa kullan oston yhteydessä. Ottakaa yhteyttä asiakaspalveluumme jos haluatte lisätietoja. 

  • Kuinka myyn kultaesineeni Kultapisteelle?

    Voit myydä kultaa ja tilata Kultakirjeen veloituksetta kahdella eri tavalla:
    1. Internetin kautta
    2. Puhelimitse soittamalla asiakaspalvelumme numeroon 09 - 3158 1635 (avoinna ma-pe klo 11:00-15:00).

  • Sain viestin, että maksu kultaesineistäni on siirretty tililleni, mutta rahoja ei vielä näy tililläni. Mistä tämä johtuu?

    Käytämme Handelsbankenia. Mikäli pankkitilisi on jossain muussa pankissa, voi rahojen siirtyminen tilillesi kestää yhden pankkipäivän.

  • Voinko lähettää teille esineitä, joiden kultapitoisuudesta minulla ei ole varmuutta?

    Kyllä voit. Ammattiarvioijat tutkivat aina esineiden kultapitoisuuden, ja mikäli lähetyksestä löytyy kullattomia esineitä, voidaan ne haluttaessa palauttaa.

  • Missä Kultapisteen toimitilat sijaitsevat? Miksi ilmoitatte vain postilokero-osoitteen?

    Haluamme  varmistaa vastaanottamiemme kultaesineiden turvallisuuden. Siksi käytämme postilokero-osoitetta, emmekä ilmoita toimitilojemme osoitetta julkisesti.

  • Mikä on minimi määrä kultaa, jonka otatte vastaan?

    Meillä ei ole minkäänlaista minimi määrää, vaan voit lähettää meille kaikkea pienistä määristä suurempiin määriin. Kultakirjeemme on vakuutettu etukäteen puolestasi 10 000 euroon saakka.

  • Pitääkö minun irrottaa mahdolliset kivet koruistani etukäteen?

    Èi tarvitse. Mikäli kuitenkin haluat säilyttää mahdolliset kivet itselläsi, suosittelemme sinua irrottamaan ne itse etukäteen, koska emme voi taata että pystymme irrottamaan ne ehjinä.

  • Jos lähetän kultaesineeni teille, mutta kadun kaupan, saanko kultaesineeni takaisin? 

    Jos et halua myydä kultasi, sinulla on kolme (3) vuorokautta aikaa perua kaupat siitä, kun olemme vastaanottaneet kultasi. Saat sähköpostiin ilmoituksen samana päivänä kun olemme vastaanottaneet ja arvioitu kultasi.

    Kun olet perunut kaupan, lähetämme kultasi vakuutettuna lähetyksenä sinua lähimpänä olevaan Postiin. 25 euron palautuskulu koostuu vakuutetusta lähetyksestä, kullan arvioinnista ja käsittelystä, sekä ajasta, joka kullan arvioimiseen on kulunut. Ennen palautusta sinun tulee myös maksaa meille takaisin summa, jonka maksoimme sinulle kultaesineistäsi.

    Kaupan peruminen onnistuu olemalla kolmen (3) vuorokauden sisällä maksun vastaanottamisesta yhteydessä asiakaspalveluumme. Asiakaspalvelumme on avoinna arkisin klo 11:00–15:00 välisenä aikana ja puhelinnumero on 09-3158 6135. Voit myös lähettää sähköpostia osoitteeseen asiakaspalvelu@kultapiste.fi.

  • Mitä lähettämälleni kullalleni tapahtuu?

    Kultapiste sulattaa surimamn osan ostetusta kullasta. Sulatettu kulta käytetään myöhemmin muun muassa elektroniikkateollisuuden raaka-aineena, uusien kultakorujen materiaalina tai siitä sulatetaan kultaharkkoja, jotka menevät investointikullaksi.

    Tarpeettomien kultakorujen myyminen ja kierrättäminen on ympäristöystävällinen teko. Kullan ja muiden jalometallien louhinta kuormittaa luontoa ja prosessin yhteydessä luontoon päätyy myrkyllisiä haitta-aineita, kuten syanidia. Sen takia jokaisen, joka koruja käyttää, on hyvä olla tietoinen siitä, että korutuotannon takia ilmakehään pääsee yli 140 miljoonaa tonnia myrkyllistä rikkidioksidia. Kullantuotannosta yli 70 % menee koruteollisuuteen. On siis hyvä muistaa, että samalla kun myyt tarpeettomat kultaesineesi, teet positiivisen ja luontoa säästävän ympäristöteon. 

  • Mitä tapahtuu kultaesineissä oleville kiville tai helmille?

    Koska Kultapiste ostaa ja jälleenmyy vain kultaa, ovat kivet ja helmet meille arvottomia. Ja me emme myös voi niitä palautta, kun me emme voi varmistaa että niitä ehjänä voisi irrottaa. Suosittelemme että irrotatte kivet tai helmet ennen meille lähettämistä jos tahdotte ne pitää.

  • Sisältyykö maksamaanne kullan hintaan myös kultaesineen design- tai antiikkiarvo? 

    Emme maksa kultaesineiden design- tai antiikkiarvosta, vaan ainoastaan esineen kultapitoisuudesta ja painosta.

  • Kuinka voin olla varma, että esineeni on kultaa?

    Hyvä kotikonsti on testata esine magneetilla. Huomioithan kuitenkin, että useasti esimerkiksi kultaketjuissa lukot ja turvaketjut ovat muuta metallia kuin kultaa, ja siksi ne saattavat reagoida magneettiin. Varmin tapa kuitenkin on lähettää esineet meille arvioitavaksi, jolloin kokeneet arvioijamme pystyvät tekemään tarkat testit esineiden karaattipitoisuudesta.

  • Mitä kampanjahinta tarkoittaa?

    Kampanjahinta tarkoittaa Nopean asiakkaan etua, johon olet oikeutettu, kun lähetät kultaa meille samana arkipäivänä Kultakirjeen vastaanottamisesta. Toisin sanoen, toimiessasi nopeasti maksamme kullastasi korkeamman hinnan. 

  • Joudunko maksamaan käyttämättömästä kultakirjeestä?

    Kultakirjeen tilaaminen ei velvoita sinua mihinkään. Voit toki säästää Kultakirjeen mahdollista myöhempää käyttöä varten, sillä kirjeellä ei ole erääntyvää voimassaoloaikaa.

  • Miten Kultakirje on vakuutettu?

    Kultakirje on vakuutettu Postin kautta 500 euroon asti. Sen lisäksi Kultapisteellä on oma erillinen vakuutus, joka vakuuttaa lähetykset automaattisesti jopa 10 000 euroon asti. Vakuutuksen todisteena toimii Postista saamasi kuitti.

  • Veloitatteko jotain kullan arvioinnista?

    Emme veloita mitään 24 karaatin kullan arvioinnista.Toisista karaatti määristä ottamme arviointimaksun korkeintaan 3,5 euroa/gramma kohti. Muutoin on Kultakirje sekä postituksen vakuutus teille täysin maksuton! Lisää tietoa arviointimaksuista voitte saada ”omalla sivulla”.

  • Mitä tapahtuu, jos turvapussin teippi menee rikki?

    Teipin rikkoutuminen ei haittaa, kunhan pussi on suljettu kunnolla. Tarpeen vaatiessa voit sulkea turvapussin myös omalla teipillä. Huolehdithan kuitenkin siitä, että esineiden määrä on oikein sopimuksessa. Haluamme olla varmoja siitä, ettei kukaan ole avannut pussia toimituksen aikana, vaikka pussin teippi olisikin hieman rikkonainen. 

  • Kuinka nopeasti näen rahat tililläni kullan lähettämisestä? 

    Maksamme sinulle kullan hinnan 24 tunnin kuluessa siitä, kun olemme vastaanottaneet lähetyksesi.Voimme taata tämän nopean aikataulun, kun mainitset tilinumerosi lähetyksen yhteydessä.

  • Tarvitseeko minun täyttää sopimukseen karaattipitoisuus ja paino?

    Ei tarvitse. Tärkeintä sopimuksessa on, että täytät yhteystietosi oikein, ilmoitat esineiden määrän ja allekirjoitat sopimuksen.

  • Voinko tilata Kultakirjeen vaikka minulla ei ole tietokonetta?

    Voit tilata Kultakirjeen veloituksetta myös puhelimitse asiakaspalvelustamme. Asiakaspalvelumme palvelee sinua maanantaista perjantaihin klo 11:00–15:00 välisenä aikana numerossa 09 - 3158 1635.

  • Voinko tilata Kultakirjeen ilman matka- tai kotipuhelinnumeroa?

    Voit tilata Kultakirjeen, vaikka sinulla ei olisi matka- tai kotipuhelinnumeroa. Ottakaa yhteyttä asiakaspalveluumme niin autamme sinua.

  • Voinko tilata Kultakirjeen asiakaspalvelun kautta puhelimitse?

    Kyllä, Kultakirjeen tilaaminen onnistuu myös asiakaspalvelun kautta puhelimitse, jolloin lähetämme Kultakirjeen sinulle lähes aina vielä saman päivän aikana.

  • Mitkä ovat aukioloaikanne?

    Asiakaspalvelumme vastaa puheluihin arkisin klo 09:00-16:00 välisenä aikana, lounastauko klo 13:00-14:00. Kultakirjeen voi kuitenkin tilata mihin vuorokaudenaikaan tahansa, ja tiedot käsitellään välittömästi jo heti seuraavana arkipäivänä.

  • Onko Kultapisteellä liikettä, jossa voi käydä?

    Kultapisteen kanssa asioidessasi kaikki tapahtuu internetissä. Me pystymme tarjoamaan sinulle parhaat mahdolliset hinnat, koska meillä ei ole kalliita asiakastilavuokria. Tällä tavoin pystymme myös palvelemaan asiakkaitamme samalla tapaa koko maassa, riippumatta siitä missä asut.

Kysymyksiä ja Vastauksia -osiosta löydät vastaukset asiakkailtamme yleisimmin kuulemiimme kysymyksiin. Mikäli et löydä vastausta täältä, voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme: me olemme täällä auttaaksemme sinua. Asiakaspalvelun yhteystiedot löytyvät kotisivujemme oikeasta yläkulmasta, Ota yhteyttä -valikon alta.

Tilaa ennen: 18:00 niin lähetämme Kultakirjeesi jo tänään!
Tuntia Min Sek ::

niin lähetämme Kultakirjeesi jo tänään!Tilaa Kultakirje ennen 24:00 - Ja saat 2 elokuvalippua myydessäsi 40g kultaa!Tilaa Kultakirjeesi nyt viikonloppunaja saat mukana yllätyksen!
Tilaa

Asiakaslupauksemme

Det är tryggt och säkert att sälja guld till Guldbrev!    Maksu aina 24h kuluessa!
 
Det är tryggt och säkert att sälja guld till Guldbrev!    Tilauskulut asiakkaalle aina 0 €!
 
Det är tryggt och säkert att sälja guld till Guldbrev!    Täysin vakuutettu postilähetys!
 
Det är tryggt och säkert att sälja guld till Guldbrev!    Hintatakuu ja Palautusoikeus!
 

Ota yhteyttä


 

Kontakta oss på Guldbrev när om du har frågor kring att sälja guld

asiakaspalvelu@kultapiste.fi

EU:n hyväksymät vaa'at

 

Guldbrev arbetar med EU -godkända guldvågar

Käytämme vain tyyppihyväksyttyjä vaakoja.