Kultapiste logotype

Asiakaspalvelumme palvelee sinua S-postiste ympäri vuorokauden. Puhelimitse Ma-Pe klo 10:00–17:00
puh: 09 - 3158 1635 Lounastauko: 13:00 - 14:00

Vastauksia yleisimpiin kysymyksiin

  • Ostatteko hopeaa?

    Voimme ostaa hopeaa kullan oston yhteydessä. Ottakaa yhteyttä asiakaspalveluumme jos haluatte lisätietoja. 

  • Kuinka myyn kultaesineeni Kultapisteelle?

    Voit myydä kultaa ja tilata Kultakirjeen veloituksetta kahdella eri tavalla:
    1. Internetin kautta
    2. Puhelimitse soittamalla asiakaspalvelumme numeroon 09 - 3158 1635 (avoinna ma-pe klo 10:00-17:00).

  • Sain viestin, että maksu kultaesineistäni on siirretty tililleni, mutta rahoja ei vielä näy tililläni. Mistä tämä johtuu?

    Käytämme Handelsbankenia. Mikäli pankkitilisi on jossakin muussa pankissa, rahojen siirtyminen voi tämän takia kestää yhden ylimääräsen pankkipäivän.

  • Voinko lähettää teille esineitä, joiden kultapitoisuudesta minulla ei ole varmuutta?

    Kyllä voit. Ammattiarvioijat tutkivat aina esineiden kultapitoisuuden, ja mikäli lähetyksestä löytyy kullattomia esineitä, voimme ne haluttaessa palauttaa sinulle.

  • Missä Kultapisteen toimitilat sijaitsevat? Miksi ilmoitatte vain postilokero-osoitteen?

    Tällä tavalla voimme varmistaa vastaanottamiemme kultaesineiden turvallisuuden. Käytämme tämän takia postilokero-osoitetta, emmekä ilmoita toimitilojemme osoitetta julkisesti.

  • Mikä on minimimäärä kultaa, jonka otatte vastaan?

    Meillä ei ole minkäänlaista minimimäärää.  Voit lähettää meille pienistä määristä suurempiin määriin. Kultakirjeemme ovat vakuutettu etukäteen 10 000 euroon saakka.

  • Pitääkö minun irrottaa mahdolliset kivet koruistani etukäteen?

    Ei tarvitse. Mikäli kuitenkin haluat säilyttää mahdolliset kivet/helmet, suosittelemme sinua irrottamaan nämä itse etukäteen, koska emme voi taata että ne eivät vaurioidu irroituksen yhteydessä.

  • Jos lähetän kultaesineeni teille, mutta kadun kaupan, saanko kultaesineeni takaisin? 

    Jos et halua myydä lähettämääsi kultaasi, sinulla on kolme (3) vuorokautta aikaa perua kauppa siitä, että olemme vastaanottaneet kultasi. Saat sähköpostiisi viestin samana päivänä kun olemme vastaanottaneet ja arvioitu kultasi.

    Kun olet perunut kauppasi, lähetämme kultasi vakuutettuna lähetyksenä lähimpäään Postiin. 25 euron palautuskulu koostuu vakuutetusta lähetyksestä, kullan arvioinnista ja käsittelystä, sekä ajasta, joka kullan arvioimiseen on kulunut. Ennen palautusta sinun tulee maksaa meille sama summa takaisin, jonka maksoimme sinulle kultaesineistäsi.

    Kaupan peruminen on mahdollista kolmen (3) vuorokauden sisällä maksun vastaanottamisesta. Ota yhteyttä asiakaspalveluumme mikäli haluat perua kaupan. Asiakaspalvelumme palvelee sinua s-postiosoitteessa asiakaspalvelu@kultapiste.fi ympäri vuorokauden sekä puhelimetsi ma-pe klo 10:00–17:00 numerossa 09 - 3158 1635.

  • Mitä lähettämälleni kullalleni tapahtuu?

    Kultapiste sulattaa suurinman osan ostetusta kullasta. Sulatettu kulta käytetään myöhemmin muun muassa elektroniikkateollisuuden raaka-aineena, uusien kultakorujen materiaalina tai sulatetaan investointikullaksi.

    Tarpeettomien kultakorujen myyminen ja kierrättäminen on ympäristöystävällinen teko. Kullan ja muiden jalometallien louhinta kuormittaa luontoa ja prosessin yhteydessä luontoon päätyy myrkyllisiä haitta-aineita, kuten syanidia. Tämän takia jokaisen, joka koruja käyttää, on hyvä olla tietoinen siitä, että korutuotannon takia ilmakehään pääsee yli 140 miljoonaa tonnia myrkyllistä rikkidioksidia. Kullantuotannosta yli 70 % menee koruteollisuuteen. On siis hyvä muistaa, että samalla kun myyt tarpeettomat kultaesineesi, teet luontoa säästävän ympäristöteon.

  • Mitä tapahtuu kultaesineissä oleville kiville tai helmille?

    Koska Kultapiste ainoastaan ostaa ja jälleenmyy kultaa, kivet ja helmet ovat meille arvottomia. Mikäli haluat säilyttää mahdolliset kivet/helmet, suosittelemme sinua irrottamaan nämä itse etukäteen, koska emme voi taata että ne eivät vaurioidu irroituksen yhteydessä.

  • Sisältyykö maksamaanne kullan hintaan myös kultaesineen design- tai antiikkiarvo? 

    Emme maksa kultaesineiden design- tai antiikkiarvosta, vaan ainoastaan esineen kultapitoisuudesta ja painosta.

  • Kuinka voin olla varma, että esineeni on kultaa?

    Hyvä kotikonsti on testata esine magneetilla. Huomioithan kuitenkin, että esim kultaketjuissa lukot ja turvaketjut ovat muuta metallia kuin kultaa, ja tämän takia saattavat reagoida magneettiin. Varmin tapa on kuitenkin lähettää esineet meille arvioitavaksi, jolloin kokeneet arvioijamme pystyvät tekemään tarkat testit esineiden karaattipitoisuudesta.

  • Mitä kampanjahinta tarkoittaa?

    Kampanjahinta tarkoittaa Nopean asiakkaan etua, johon olet oikeutettu, kun lähetät kultaa meille samana arkipäivänä Kultakirjeen vastaanottamisesta. Toisin sanoen, toimiessasi nopeasti maksamme kullastasi korkeamman hinnan. 

  • Joudunko maksamaan käyttämättömästä kultakirjeestä?

    Kultakirjeen tilaaminen ei velvoita sinua mihinkään. Voit toki säästää Kultakirjeen mahdollista myöhempää käyttöä varten, sillä kirjeellä ei ole määrättyä eräpäivää.

  • Miten Kultakirje on vakuutettu?

    Kultakirje on vakuutettu Postin kautta 500 euroon asti. Sen lisäksi Kultapisteellä on oma erillinen vakuutus, joka vakuuttaa lähetykset automaattisesti jopa 10 000 euroon asti. Vakuutuksen todisteena toimii Postista saamasi kuitti.

  • Veloitatteko jotain kullan arvioinnista?

    Emme veloita mitään 24 karaatin kullan arvioinnista.Toisista karaattimääristä ottamme arviointimaksun korkeintaan 3,5 euroa/gramma. Muutoin on Kultakirje sekä postituksen vakuutus teille täysin maksuton! Lisää tietoa arviointimaksuista voitte saada ”omilla sivuilla”.

  • Mitä tapahtuu, jos turvapussin teippi menee rikki?

    Teipin rikkoutuminen ei haittaa, kunhan pussi on suljettu kunnolla. Tarpeen vaatiessa voit sulkea turvapussin myös omalla teipillä. Huolehdithan kuitenkin siitä, että esineiden määrä on oikein sopimuksessa. Haluamme olla varmoja siitä, ettei kukaan ole avannut pussia toimituksen aikana, vaikka pussin teippi olisikin hieman rikkonainen. 

  • Kuinka nopeasti näen rahat tililläni kullan lähettämisestä? 

    Maksamme sinulle kullan hinnan 24 tunnin sisällä siitä, kun olemme vastaanottaneet lähetyksesi. Voimme taata nopean aikataulun mikäli olet maininnut tilinumerosi lähetyksen yhteydessä.

  • Tarvitseeko minun täyttää sopimukseen karaattipitoisuus ja paino?

    Ei tarvitse. Tärkeintä sopimuksessa on, että täytät yhteystietosi oikein, ilmoitat esineiden määrän ja allekirjoitat sopimuksen.

  • Voinko tilata Kultakirjeen vaikka minulla ei ole tietokonetta?

    Voit tilata Kultakirjeen veloituksetta myös puhelimitse asiakaspalvelustamme. Asiakaspalvelumme palvelee sinua s-postiosoitteessa asiakaspalvelu@kultapiste.fi ympäri vuorokauden sekä puhelimetsi ma-pe klo 10:00–17:00 numerossa 09 - 3158 1635.

  • Voinko tilata Kultakirjeen asiakaspalvelun kautta puhelimitse?

    Kyllä, Kultakirjeen tilaaminen onnistuu myös asiakaspalvelun kautta puhelimitse, jolloin lähetämme Kultakirjeen sinulle lähes aina saman päivän aikana. Asiakaspalvelumme palvelee sinua s-postiosoitteessa asiakaspalvelu@kultapiste.fi ympäri vuorokauden sekä puhelimetsi ma-pe klo 10:00–17:00 numerossa 09 - 3158 1635.

  • Voinko tilata Kultakirjeen asiakaspalvelun kautta puhelimitse?

    Kyllä, Kultakirjeen tilaaminen onnistuu myös asiakaspalvelun kautta puhelimitse, jolloin lähetämme Kultakirjeen sinulle lähes aina vielä saman päivän aikana.

  • Mitkä ovat aukioloaikanne?

    Asiakaspalvelumme palvelee sinua s-postiosoitteessa asiakaspalvelu@kultapiste.fi ympäri vuorokauden sekä puhelimetsi ma-pe klo 10:00–17:00 numerossa 09 - 3158 1635. Kultakirjeen voi tilata mihin vuorokaudenaikaan tahansa, ja tiedot käsitellään välittömästi seuraavana arkipäivänä.

  • Onko Kultapisteellä fyysistä liikettä?

    Kultapisteen kanssa asioidessasi kaikki tapahtuu internetin sekä s-postin/puhelimen kautta. Meillä ei ole kalliita asiakastilavuokria ja voimme tämän takia tarjota sinulle parhaat mahdolliset hinnat. Pystymme myös tällä tavalla palvella asiakkaitamme koko maassa, riippumatta missä asut.

Kysymyksiä ja Vastauksia -osiosta löydät vastaukset asiakkailtamme yleisimmin kuulemiimme kysymyksiin. Mikäli et löydä vastausta täältä, voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme: me olemme täällä auttaaksemme sinua. Asiakaspalvelun yhteystiedot löytyvät kotisivujemme oikeasta yläkulmasta, Ota yhteyttä -valikon alta.

Tilaa ennen: 18:00 niin lähetämme Kultakirjeesi jo tänään!
Tuntia Min Sek ::

niin lähetämme Kultakirjeesi jo tänään!Tilaa Kultakirje ennen 24:00 - Ja saat 2 elokuvalippua myydessäsi 40g kultaa!Tilaa Kultakirjeesi nyt viikonloppunaja saat mukana yllätyksen!
Tilaa

Asiakaslupauksemme

Det är tryggt och säkert att sälja guld till Guldbrev!    Maksu aina 24h kuluessa!
 
Det är tryggt och säkert att sälja guld till Guldbrev!    Tilauskulut asiakkaalle aina 0 €!
 
Det är tryggt och säkert att sälja guld till Guldbrev!    Täysin vakuutettu postilähetys!
 
Det är tryggt och säkert att sälja guld till Guldbrev!    Hintatakuu ja Palautusoikeus!
 

Ota yhteyttä


 

Kontakta oss på Guldbrev när om du har frågor kring att sälja guld

asiakaspalvelu@kultapiste.fi

EU:n hyväksymät vaa'at

 

Guldbrev arbetar med EU -godkända guldvågar

Käytämme vain tyyppihyväksyttyjä vaakoja.